Med hele 550 deltagere var dette års IFS Connect Nordics i Arlanda, Sverige større end tidligere IFS World konferencer og med besøgende fra alle de skandinaviske lande. Faktisk har populariteten været så stor, at IFS måtte melde alt udsolgt. Fantastisk! Over de to dage var der mulighed for at deltage i mere end 30 sessions om blandt andet: Produktnyheder i Cloud, De forretningsmæssige fordele ved datadrevet vedligeholdelse, IFS Cloud: Avanceret analytiske funktioner i IFS Finans, Business Process Automation – øget effektivitet i forretningsprocesser med IFS Workflow og meget, meget mere.

Peter Bering og Carsten Kaaber repræsenterede Curit ved årets konference, som Silver Sponsor og er kommet hjem med spændende nyheder om og fra IFS:

Fremtidens tendenser

På konferencen kom det frem, at knap halvdelen af alle deltagerne har planlagt at opgradere til IFS Cloud til næste år. Har du lagt en IFS opgradering i din fremtidige IT-plan og budget?

Servitization

Hvad betyder Servitization for din virksomhed i dag? Servitization er industrivirksomheders transformation fra primært at være en produktleverandør til i højere grad at sælge services knyttet til produkterne. Hvor er du på rejsen, er du inspireret, er du i gang eller i overvejelsesfasen? Hvilke fordele og ulemper er der ved at mestre denne produkt-service-forretningsmodel?

Værdiskabelse gennem hele  livscyklussen

Det er ingen nyhed, at det er interessant af kigge på hele livscyklussen af sine produkter. Kunder køber trods alt ikke et produkt for produktets skyld, men for at få løst et behov. Den bedste måde man kan sikre, at ens kunder kontinuerligt får løst sine behov, er ved at følge hele livscyklussen, også efter at produktet har forladt produktionen. Kunder betaler for værdi, så hvordan sørger du for, at den værdi lander hos din virksomhed? Og hvad gør du for at sikre, at dine produkter fortsætter med at give den højest mulige værdi for dine kunder? Med IFS har du allerede et best of breed-system til at kapitalisere på dette marked. Du kan holde styr på dine solgte produkter, sælge servicebesøg, holde øje med performance, oprette og vedligeholde avancerede servicekontrakter og selvfølgelig udføre serviceopgaverne eller hyre en tredjepart til den del. Tænk også over den store mængde viden om brugen af dine produkter som du får indsigt i, og hvordan du kan bruge den til at styrke værdien i fremtiden.

Det digitale lager

Til konferencen havde vi også selv medbragt ny teknologi. Nemlig teknologien for at IFS kan tale sammen med små digitale displays. Dette gør det muligt at digitalisere processer på lageret, når det kommer til 1) overblik over lagerbeholdning 2) KANBAN genopfyldning og 3) lave en plukkeliste for produktion og kundeordre, ved at kunne benytte selve displayet til at kommunikere med, som værende én af måderne, man som virksomhed kan arbejde på at digitalisere sit lager.

Fordelene ligger lige for:
  • Fjernstyret
  • Direkte adgang til databasen
  • Let at ændre opsætningen for det enkelte display
  • Let at bruge
  • Ingen vedligeholdelse
  • Automatisk indkøbsordrerekvisition
  • Kan blive sat op til automatisk genopfyldning
  • Automatisk visning af minimum/maksimum på lager
  • Lav frekvens – lavt el-forbrug

Helt igennem nogle spændende og indholdsrige dage i Stockholm. Tak til IFS for et yderst veludført event og tak for alle kundebesøgene ved Curit-standen og de interessante dialoger, det medførte.

Har du spørgsmål til IFS Cloud og opgraderingsmuligheder, servitization, det digitale lager eller noget helt fjerde, så tag endelig fat i én af vores eksperter, og hør hvordan IFS og Curit kan understøtte jeres ERP-rejse.

https://www.curit.dk/kontakt/