Denne gang sender vi fra udviklingsafdelingen, hvor Andy Stobberup har sin daglige gang, som udvikler hos Curit. Her sidder han med mange forskellige opgaver, som både indebærer rådgivning, data logikker og en masse integrationer, som idag fylder en del i kalenderen. Læs med her, hvor du kan få indsigt i arbejdet som udvikler hos Curit, høre om Andy’s synspunkt på opkommende trends inden for ERP-verdenen.

 

Andy, hvad arbejder du med hos Curit?

Jeg arbejder som udvikler og har været hos Curit i lidt over fem år. Som udvikler sidder jeg primært med opgaver som tilpasninger til kunders nuværende systemer og nye kundesystemer og endvidere også trejdepartsprodukter, som vi skal integrere til med IFS Applications, som er noget af dét, der fylder en del nu til dags i min kalender. Én ting er at udvikle det, men før det kan ske, ligger der ofte en analyseproces og en masse koordineringsarbejde mellem udvikleren, konsulenten og kunden, hvor løsningen som kunden ønsker, skal udtænkes. Her er der et stærkt samarbejde mellem en udvikler og en konsulent, hvor konsulenten kommer med en ide om, hvordan noget skal løses forretningsmæssigt, men skal så derefter som det første tale med en udvikler som mig, for at få rådgivning om det teknisk kan lade sig gøre, og i så fald hvordan, inden kunden bliver præsenteret for det. Derudover kan arbejdet også godt indeholde samtaler med kunderne, hvis vi skal en anden vej og er nødt til at gentænke det.

 

Når du nu sidder med denne rolle, hvad er så nogle af de opgaver du bedst kan lide ved arbejdet?

Det er altid spændende, når man starter på et nyt projekt med de her integrationsopgaver. Det at tage en kompleks case, som nogle tredjepartssystemer kan være og så bryde dem ned, så vi får de forskellige dele på plads, det er virkelig noget som motiverer mig. Udfordringen i at kunne regne ud, hvordan vi kan løse det store puslespil og ende med at lave nogle algoritmer, som sikrer en funktionel integration til et andet system, og dermed en løsning som kunden er tilfreds med.

 

Dejligt at høre, udfordringerne også er med til at drive dig! Hvad med sådan noget som trends i ERP-markedet. Er der noget, som du ser poppe mere og mere op, end hvad der har været førhen?

Én af de trends, som vi begynder at se mere og mere, er netop integrationer, som jeg jo arbejder en hel del med. Jeg tror årsagen er, at ERP-systemet ofte er base for virksomheden, men det gør også, at vi skal have mange ting til at snakke sammen med det. Det der med at flytte filer rundt og have en masse excel-ark, det duer ikke i en morderne virksomhed. De vil have det automatiseret således, at når der bliver trykket på knappen i det ene system, så skal det automatisk opdatere data i et andet system. Helt generelt tror jeg bare, der er kommet et stort fokus på at skabe sammenhæng imellem vores systemer. Én af de integrationer, som ofte efterspørges, er til Outlook, hvor ønsket er at kunne duplikere aftaler og bookninger fra ERP-systemet til brugerens egen eller kollegaers Outlook-kalender.

Derudover så er en stor trend også, at tingene skal i skyen og drives derfra, så mindre on premise og mere in cloud, hvilket også går godt i tråd med, at IFS selv begynder at flytte ERP-systemet op i skyen, og det skaber jo en helt ny spillebane.

 

Hvis vi kigger lidt på Curit som arbejdssted, hvad synes du så, at Curit har at byde på, som gør en forskel for dig?

Curit har den kæmpe fordel, at vi er et hus som er blandet med konsulenter og udviklere. Vi har et rigtig tæt samarbejde på tværs, hvor man andre steder vil kunne se en større opdeling imellem funktionerne, og det er helt sikkert dét, jeg vil mene, er vores helt store fordel, både for os som medarbejdere, der skal udføre et stykke arbejde, men også for vores kunder, som kan få en anden form for nærhed. En anden ting er det sammenhold, vi har i virksomheden. Vi har en god omgangstone på kontoret og er gode ved hinanden, og det gør arbejdspladsen til et rart sted at være. De fleste af os er her i mange timer, så det er vigtigt, at den del også fungerer godt. Derudover så er der en flad struktur i virksomheden, hvor afstanden fra direktøren og ned til den menige medarbejder ikke er særlig stor, hvilket gør det nemt at få hjælp, hvis der opstår et problem eller andet som man skal have støtte i.

 

Hvis du skal give et råd til potentielle nye medarbejdere, hvad skulle det så være for at komme godt i gang?

Vær åbensindet og klar på at lære en masse nyt. Man behøver ikke nødvendigvis at have en masse specifik viden for at starte hos Curit. Man kan komme rigtig langt, hvis man ellers bare har et godt gå-på-mod. Ledelsen er dygtige til at skabe muligheder, så hvis man virkelig vil, så er der altid opgaver hos Curit og noget nyt, man kan lære. Der er ikke nogen øvre grænse for, hvad du kan opnå her, og det er også noget af det, jeg personligt rigtig godt kan lide ved Curit.

Tak, Andy for det gode råd og en spændende samtale.

 

Curit har vokseværk og vi søger derfor nye kollegaer inden for flere områder. Kontakt Aase Steffensen på aast@curit.dk eller Peter Bering på pebe@curit.dk

 Kontakt Curit